Як відкрити власну справу: алгоритм дії через «Дію»
Друзі, з появою застосунку «Дія» відкрити власну справу стало простіше. Більше не потрібно звертатися до Держреєстратора в дні та роки, коли він використовується. Не треба їхати в податкову службу за місцем реєстрації, в Пенсійний фонд тощо. Все відбувається автоматично онлайн.
🔺Що треба знати? Якщо у вас є бізнес-проект та ви бажаєте займатися підприємництвом у законній формі, необхідно:
- зареєструвати ФОП, звернути КВЕД та систему оподаткування (єдиний податок чи загальна форма);
- отримати потрібні дозволи;
- орендувати приміщення;
- найняти працівників, яким нараховувати не менше мінімальної зарплати з утриманням податків та перерахуванням 22% ЄСВ;
- придбати РРО/ПРРО для реєстрації операцій з продажу товарів, послуг;
- вести облік доходів (для всіх форм оподаткування) та ще витрат (на загальній основі);
- подавати звітність у строки, що встановлені законодавством;
- тимчасово сплачувати податки;
- бути готовими до перевірок органів, що контролюють бізнес.
Якщо на всі питання ви відповіли ТАК, тоді відкриваємо застосунок «Дія» на смартфоні.
🔺Шлях до мети такий: Головна - Бізнесу - Послуги - Автоматична реєстрація ФОП - кнопка «Подати заявку». Якщо потрібно авторизуватися чи зареєструватися, щоб заповнити заявку, звернутись до системи оподаткування. Процедура нічого не коштує, займає 10-15 хвилин.
🔻Після цього необхідно дочекатися запису про реєстрацію ФОП. Вона з'явилася в Єдиному Державному Реєстрі за 2 робочих дні. Виписка прийде в розділ «Результат надання адміністративних послуг» за кодом опису, що буде надіслано на пошту чи в кабінет громадянина. Виписка має однакову юридичну силу в цифровому та паперовому вигляді.
🔽Облік доходів ведуть всі ФОП, а витрати – тільки підприємці на загальній формі оподаткування. Останнім треба завітати в податкову службу та зареєструвати Книгу обліку доходів та витрат. Треба також мати цифровий підпис, відкрити бізнес у банку.
🔻Після реєстрації підприємець може працювати – продавати товари, надавати послуги. Треба пам'ятати:
- про встановлені державою ліміти об'єму доходів за рік для єдинників;
- про те, що умови спрощеної системи оподаткування розповсюджуються лише на доходи від КВЕД, що вказано у свідоцтві про сплату єдиного податку.
🔽Якщо ФОП потім стане займатися чимось іншим, йому потрібно включити додатковий КВЕД у реєстраційні документи. Крім того, сплачувати єдиний податок за ставкою 15%, як і при виході за граничний розмір доходів.
Це стандартна послідовність кроків, які потрібно зробити наступним підприємцем.